Ik heb al het nodige ondernomen in mijn werkzame leven ….
In 1995 studeerde ik af aan de Universiteit Utrecht in de richting Economisch Publiek- en Bedrijfsrecht.
Nog tijdens m’n studie pakte ik regie en regelde ik een stage bij een landelijke vakbond, hoewel die niet was opgenomen in het studieprogramma. Daar leerde ik het arbeidsrecht in de praktijk pas echt goed kennen en toepassen.
Ik werkte bij die vakbond en vervolgens een jaar bij een advocatenkantoor In 1998 startte ik als bestuurssecretaris, bedrijfsjurist en klantadviseur bij Meeuwsen Ten Hoopen Accountants en Adviseurs (mth; 500 FTE). In die rol droeg ik bij aan groei van de organisatie en bouwde ik interne HR-afdeling mee op. Daar was ik bijvoorbeeld ook pensioencoördinator, verhuurbeheerder en OR-gesprekspartner namens de directie. Je ziet: ik zocht de breedte op en was voor diverse bedrijfszaken verantwoordelijk.
Dit is de periode geweest waarin ik heb leren denken en doen vanuit de behoefte aan advies of vaak simpelweg: actie, aanpakken! bij de ondernemer. Aan deze leerzame en vormende periode heb ik te denken dat ik me kan goed verplaatsen in keuzes en beslissingen waar je als ondernemer voor kunt komen te staan en soms gewoon niet kunt zonder een ervaren en deskundige expert.
Bij mth kreeg ik in 2012 de kans en uitdaging om fulltime klantadviseur te worden voor werkgevers, werknemers en ondernemingsraden. Ik was volledig zelf verantwoordelijk voor m’n advieswerk en m’n klantenkring. In die rol ondersteunde ik kleine en grote profit en non-profit werkgevers bij het voorkomen van problemen met personeel. En anders loste ik die voortvarend op, altijd met oog voor het werkgeversbelang (of het belang van de werknemer, als ik die bijstond) en soms met tevoren ongedachte uitkomst. Als het moest: via de rechter.
In 2019 werd ik teamleider ad interim en tegelijkertijd personeelsadviseur bij Alfa Accountants (1.000+ FTE); een nieuwe verantwoordelijkheid en net zo goed een leerzame periode: verantwoordelijk zijn voor het functioneren en welzijn van collega’s. En dus ook eindverantwoordelijk voor advieswerk.
Tegelijkertijd zette ik als senior personeelsadviseur m’n eigen klantadvieswerk voort. In verband met de Corona-crisis werd ik bij Alfa in 2020 uitgenodigd voor Alfa’s TOP-team: specialisten die intern en klanten adviseerden over de ins en outs van de steunmaatregelen van de overheid. Vanuit mijn expertise adviseerde ik daar uitgebreid over, was ik spreker tijdens webinars en publiceerde ik intern en extern diverse artikelen.
En ja … begin 2021 was ik er klaar voor om te beginnen als zelfstandig adviseur arbeidsrecht. Een stap waarvan ik geen dag spijt heb.
Als mede-ondernemer help ik nu graag andere ondernemers bij hun personele vragen en uitdagingen problemen, sta ik werknemers bij als bijvoorbeeld ontslag dreigt of is aangezegd, en ben ik als kennispartner en extern adviseur op het gebied van HRM en AVG verbonden aan diverse bedrijven en advieskantoren.
Door middel van diverse vakopleidingen en trainingen heb ik voortdurend m’n diepgaande kennis en ervaring van het Nederlandse arbeids-, pensioen- en AVG-recht bijgehouden en uitgebouwd.
Veel en soms ook heel uitdagende collectieve en individuele ontslagtrajecten heb ik tot een goed einde gebracht, waarvan ongeveer 60 in de vorm van deeltijdontslag: een sociale vorm van ontslag, zoals een collega dat destijds wat mij betreft best treffend omschreef.
Ook de AVG is een specialiteit van me; ik verzorgde daarover veel presentaties voor de zakelijke markt en adviseerde daarover inmiddels veel ondernemingen.
Als lid van de Raad van Toezicht van een pensioenfonds (eigen beheer) draag ik in zijn vrije tijd met zijn kennis en expertise graag m’n steentje bij aan het juiste functioneren van dat fonds.
Om je optimaal van dienst te zijn heb ik me aangesloten bij de Vereniging voor Arbeidsrecht (VvA) en bij de Vereniging voor Pensioenrecht (VvP).
info@troostarbeidsrecht.nl
(06) 15 57 37 35
Algemene voorwaarden
Lidmaatschappen
Privacyverklaring
© 2021 Troost Arbeidsrecht – alle rechten voorbehouden